Met 4.286.000 kijkers is de finale van het Eurovisie Songfestival het populairste programma op de Nederlandse televisie van 2016. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De show verslaat hiermee de EK-finale Portugal-Frankrijk (4.236.000 kijkers).

64,5% marktaandeel
De finale was goed voor een marktaandeel van 64,5% met een kijkdichtheid van 27,5%. Ook de eerste halve finale (met Nederland) deed het goed. Deze show staat op plek 21 van de meest populaire programma’s in Nederland in 2016; op plek 9 als je sport niet meerekent. Naar de halve finale keken 2.979.000 mensen (45,6% van het totaal; kijkdichtheid 19,1%).

Populaire programma’s
Andere populaire programma’s waren naast de EK-wedstrijden Boer zoekt vrouw Internationaal (3.432.000 kijkers, 49,1%), The Passion (3.417.000 kijkers, 44,2%), Koningsdag 2016 (3.345.000 kijkers, 82,5%) en Wie is de Mol (3.325.000 kijkers, 40,6%).